Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/63336
Title: Учет реальных коммуникативных потребностей студентов-иностранцев медицинского профиля в процессе обучения русскому языку
Authors: Аксенова, Г. Н.
Keywords: коммуникативные потребности;процесс обучения;иностранные студенты;русский язык;речевая деятельность;communication needs;foreign students;russian language
Issue Date: 2002
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Аксенова, Г. Н. Учет реальных коммуникативных потребностей студентов-иностранцев медицинского профиля в процессе обучения русскому языку / Г. Н. Аксенова // Управление образованием в условиях переходной экономики : Материалы Международной научно-практической конференции, Мн., 1-2 марта 2002 г.: На рус. и англ. яз. / БГЭУ, Ун-т Сэрри (Великобритания); Редкол.: С.В. Шаврук (отв.ред.) и др. - Мн. : БГЭУ, 2002. - С. 35-36.
Abstract: Account of foreign students' real communicative necessities in а process of learning Russian language Mastering the соmmuniсative соmреtenсе is the most important object in learning Russian language bу foreign students at the contemporary stage of development methods of teaching Russian language. Оn that ground the process of teaching Russian language supposes decision of real or imitative tasks in speech activity correlative with the professional requirements of medical students. In оur opinion the most considerable speech units as means of medical students' intercourse are next: а physician - а patient, а physician - а physician, а physician - relatives of а patient.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/63336
ISBN: 985-426-722-9
Appears in Collections:Управление образованием в условиях переходной экономики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aksenova._G._N..pdf492.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.