Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/71201
Title: Сравнительный анализ Кембриджской и Австрийской школ экономической теории в контексте ценообразования в рыночной экономике
Other Titles: Comparative analysis of Cambridge and Austrian schools of economics in terms of pricing in market economy
Authors: Дубенецкий, Н. А.
Коломыс, Э. В.
Dubianetskiy, N. A.
Kalamys, E. V.
Keywords: кембриджская школа;австрийская школа;концепция издержек производства;кейнсианская теория;Keynesian theory
Issue Date: 2017
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Дубенецкий, Н. А. Сравнительный анализ Кембриджской и Австрийской школ экономической теории в контексте ценообразования в рыночной экономике / Н. А. Дубенецкий, Э. В. Коломыс // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2017. - № 1. - С. 25-30.
Abstract: Авторы акцентируют внимание на концепции издержек производства в этих школах, так как издержки производства определяют логику поведения фирм при колебаниях уровня цен. Авторы делают вывод, что концепция издержек производства австрийской школы имеет логические преимущества. Однако более реалистична концепция кембриджской школы, поскольку она соответствует исторической практике бухгалтерского учета издержек.
The authors focus on the concept of production costs in these schools as production costs determine entities’ behaviour logic under price level fluctuations. The authors conclude that the conception of production costs of the Austrian school has logical advantages. However, the theory of the Cambridge school is more realistic, because it corresponds to the historical practice of cost accounting.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/71201
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2017, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dubenetskiy._N._A.._Kolomys._E._V..pdf142.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.