Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/71402
Title: Генезис концепции социального маркетинга
Other Titles: Genesis of social marketing concept
Authors: Жук, Ю. А.
Zhuk, Yu. A.
Keywords: социальный маркетинг;социально-этичный маркетинг;общество;поведение индивидуумов;social marketing
Issue Date: 2017
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Жук, Ю. А. Генезис концепции социального маркетинга / Ю. А. Жук // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2017. - № 1. - С. 49-57.
Abstract: Статья посвящена выявлению предпосылок возникновения концепции социального маркетинга, анализу различных подходов к определению данной категории, предложенных как отечественными, так и зарубежными авторами. На основании данного анализа выявлены особенности социального маркетинга и черты, отличающие данный подход от других направлений социально ориентированной маркетинговой деятельности, а также условия, необходимые для реализации социального маркетинга.
The article reveals prerequisites for emergence of the social marketing concept, analyzes various approaches to the definition of social marketing suggested by domestic and international authors. Based on this analysis, the peculiarities of social marketing are revealed, as well as the features distinguishing this approach from other kinds of socially oriented marketing activity, and the conditions necessary for social marketing implementation.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/71402
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2017, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhuk._Yu._A..pdf181.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.