Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/74543
Title: Формирование рыночной стоимости организаций: зарубежный опыт
Other Titles: Formation of organizations’ market value: international experience
Authors: Гилевич, А. В.
Gilevich, A. V.
Keywords: рыночная стоимость;нематериальные активы;маркетинговые активы;marketing assets
Issue Date: 2017
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Гилевич, А. В. Формирование рыночной стоимости организаций: зарубежный опыт / А. В. Гилевич // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2017. - № 4. - С. 47-53.
Abstract: Статья посвящена усилению роли нематериальных активов в формировании рыночной стоимости организаций, а также проблеме их идентификации и экономически обоснованной оценки. Определен алгоритм взаимосвязи элементов, формирующих рыночную стоимость. Подчеркнута роль «нераскрытой ценности» как доминирующего элемента, лежащего в основе рыночной стоимости.
The article focuses on the issue of strengthening the role of intangible assets in the formation of companies’ market value and the problem of their identification and economically sound valuation. The algorithm of interrelation between the elements that form the market value is found. The role of «undisclosed value» as the dominating element underlying the market value is emphasized.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/74543
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2017, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gilevich_A.V._47_53.pdf260.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.