Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/78493
Title: Торговые индикаторы отраслевых преимуществ: принципы построения и возможности применения в конкурентном анализе
Other Titles: Trade indicators of industry advantages: the principles of construction and the possibility of application in the competitive analysis
Authors: Шутилин, В. Ю.
Keywords: конкуренция;конкурентные преимущества;отраслевая специализация;конкурентный анализ;торговые индикаторы;машиностроение;competitive advantages
Issue Date: 2016
Language: Русский
Type: Article
Citation: Шутилин, В. Ю. Торговые индикаторы отраслевых преимуществ: принципы построения и возможности применения в конкурентном анализе / В. Ю. Шутилин // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета : периодический научный журнал. - 2016. - №4. - С. 117-122.
Abstract: Рассмотрены концептуальные подходы к измерению конкурентных преимуществ субъектов макро- и мезо-уровней экономики. Проведен их краткий сравнительный анализ, показаны основные ограничения. Предложен авторский подход к оценке сформированных конкурентных преимуществ отраслей на основе модифицированных торговых индикаторов.
The article discusses conceptual approaches to the measurement of the economy's macro- and meso-levels entities competitive advantages. Spend their brief comparative analysis and shows the major constraints. The author's approach to assessing of the created competitive advantages of industries on the basis of the modified trade indicators is offered.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/78493
Appears in Collections:Шутилин Вячеслав Юрьевич

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shutilin_Izvestiya_SPbGEU_2016_4_s_117_122.pdf128.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.