Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/79300
Title: Институциональные аспекты развития корпоративного взаимодействия стейкхолдеров смарт-бизнеса
Other Titles: Institutional aspects of development of corporate interaction of smart business stakeholders
Authors: Жудро, М. К.
Жудро, Н. В.
Zhudro, M.
Zhudro, N.
Keywords: корпоративное взаимодействие;цифровые технологии;институционализация;инновационное развитие;кластеры;смарт-бизнес;стейкхолдеры;corporate interaction;stakeholders;business communication
Issue Date: 2019
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Жудро, М. К. Институциональные аспекты развития корпоративного взаимодействия стейкхолдеров смарт-бизнеса / М. К. Жудро, Н. В. Жудро // Научные труды Белорусского государственного экономического университета. Вып. 12 / [редкол.: В.Н. Шимов (гл. ред.) и др.] ; М-во образования Респ. Беларусь, Белорус. гос. экон. ун-т. - Минск : БГЭУ, 2019. - C. 174-181.
Abstract: Исследованы институциональные аспекты развития корпоративного взаимодействия стейкхолдеров смарт-бизнеса. Обоснован дизайн формирования внутри- и межфирменных бизнес-коммуникаций инвесторов, предпринимателей, менеджеров, персонала предприятий республики. Реализация дизайна предполагает руководствоваться следующей триадой: желанием предпринимателей создавать оптимальный с их точки зрения вариант внутри- и межфирменных сетевых, кластерных бизнес-коммуникаций, возможностью привлечения высокотехнологичных инвестиций и потенциальной эффективностью функционирования смарт-бизнеса, которая определяется цифровизацией макро- и микроэкономической рыночной среды.
The article investigates the institutional aspects of the development of corporate interaction of smart business stakeholders. The design of formation of intra- and inter-firm business communications of investors, entrepreneurs, managers, personnel of enterprises of the Republic is substantiated. The implementation of the design involves the following triad: the desire of entrepreneurs to create the best option from their point of view, intra- and inter-firm network, cluster business communications, the possibility of attracting high-tech investments and the potential efficiency of smart business, which is determined by the digitalization of the macro- and microeconomic market environment.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/79300
ISBN: 978-985-564-249-8
ISSN: 2219-9772
Appears in Collections:_Научные труды БГЭУ, 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhudro_M.K._s_174_181.pdf445.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.