Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83445
Title: | Особенности экономических отношений цифровой экономики |
Other Titles: | Peculiarities of Economic Relations of Digital Economy |
Authors: | Рымкевич, В. В. Rymkevich, V. V. |
Keywords: | цифровая экономика;цифровые технологии;экономические отношения;виртуальная валюта;товары и услуги;digital economy;virtual currency;goods and services |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Русский |
Type: | Article |
Citation: | Рымкевич, В. В. Особенности экономических отношений цифровой экономики / В. В. Рымкевич // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2019. - № 3 (134). - С. 19-24. |
Abstract: | Анализируются экономические отношения цифровой экономики, выявлены их основные черты. С позиции субъектно-объектного подхода изучены изменения экономических отношений в цифровой экономике. Приводится авторское определение цифровой экономики как совокупности отношений между людьми, складывающихся в процессе производства, обмена, распределения и потребления информационных (цифровых) продуктов и услуг по поводу объекта данных отношений. The article analyzes the economic relations of the digital economy; their main features are identified. From the standpoint of the subject-object approach, changes in economic relations in the digital economy are considered. The author’s definition of the digital economy is given as a totality of human relations evolving in the production, exchange, distribution and consumption of information (digital) products and services concerning the object of these relations. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83445 |
ISSN: | 1026-3578 |
Appears in Collections: | 2019, № 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rymkevich_19_24.pdf | 153.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.