Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83461
Title: Методика оценки использования инновационных технологий банками на рынке безналичных платежей Республики Беларусь
Other Titles: Procedures for Assessing the Use of Innovative Technologies by Banks in the Market of Non-Cash Payments of the Republic of Belarus
Authors: Хроменкова, М. С.
Маркусенко, М. В.
Забродская, К. А.
Hromenkova, M. S.
Markusenko, M. V.
Zabrodskaya, K. A.
Keywords: информационно-коммуникационные технологии;банки;рейтинг банков;безналичные платежи;конкурентоспособность;information and communication technology;cans
Issue Date: 2019
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Хроменкова, М. С. Методика оценки использования инновационных технологий банками на рынке безналичных платежей Республики Беларусь / М. С. Хроменкова, М. В. Маркусенко, К. А. Забродская // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2019. - № 3 (134). - С. 99-108.
Abstract: Представлена разработанная авторами система показателей для комплекс-ной оценки инновационной деятельности и конкурентоспособности банков на рынке безналичных платежей Республики Беларусь. Рассчитаны индексы инновационного развития и рейтинг банков на рынке безналичных расчетов по розничным платежам в Беларуси. Для прогностической оценки инновационной конкурентоспособности коммерческих банков на рынке безналичных платежей построена регрессионная модель. Определены стратегические позиции и направления совершенствования стратегии развития банков на рынке безналичных платежей.
The article presents a system of indicators developed by the authors for a comprehensive assessment of banks’ innovative activities and competitiveness in the market of non-cash payments of the Republic of Belarus. The innovative development indices and the rating of the banks in the non-cash market for retail payments have been calculated. A regression model for predictive evaluation of the innovative competitiveness of commercial banks in the cashless payments market has been built. Strategic positions and directions for improving the development strategy of banks in the cashless payments market have been identified.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83461
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2019, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khromenkova_99_108.pdf275.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.