Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83801
Title: Influence of Mall Interior Design on Consumer Behavior: Lebanese Experience
Other Titles: Влияние дизайна торгового центра на потребительское поведение: опыт Ливана
Authors: Hoteit, O. H.
Morozevich, O. A.
Хотеит, О. Х.
Морозевич, О. А.
Keywords: consumer behavior;malls;interior design;Lebanon;потребительское поведение;внутренний дизайн
Issue Date: 2020
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Английский
Type: Article
Citation: Hoteit, O. H. Influence of Mall Interior Design on Consumer Behavior: Lebanese Experience / O. H. Hoteit, O. A. Morozevich // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2020. - № 1 - C. 117-126.
Abstract: The article presents a shopping mall as a complex economic entity that comprises not only trade firms but also cinemas, kids’ playgrounds, consumer service desks, financial sector representatives, etc. In Lebanon, Shopping malls have become centers of cultural and social life; they perform the function of not only servicing the population but also attracting and retaining tourists. The task of a shopping mall is to maximize return from interaction with customers. Working on the interior design of shopping malls is a competitive advantage that should be taken into consideration to catch the attention of every client, ensure a strong impact on consumer behavior and guarantee their supreme satisfaction. The authors analyze peculiarities of consumer behavior of shoppers at Lebanese malls and justify the feasibility of improving interior design of those shopping centers.
В статье торговый центр представлен как сложное экономическое образование, сочетающее в себе не только предприятия торговли, но и кинотеатры, детские игровые площадки, организации бытового обслуживания, представителей финансового сектора. В Ливане торговые центры стали центрами культурной и общественной жизни, взяв на себя функцию не только обслуживания населения, но и привлечения внимания и удержания туристов. Задача торгового центра — получить максимум отдачи от взаимодействия с клиентами. Работа над дизайном интерьера торговых центров является конкурентным преимуществом, которое следует учитывать для привлечения внимания каждого клиента, воздействия на поведение потребителей и обеспечения его максимальной удовлетворенности. Авторы статьи анализируют особенности покупательского поведения посетителей торговых центров Ливана, обосновывают целесообразность работы по совершенствованию дизайна помещений торговых центров.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83801
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2020, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khoteit_117_126.pdf237.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.