Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/84142
Title: Направления повышения конкурентоспособности экспортно-ориентированных товаров
Other Titles: Directions for Improving Competitiveness of Export Products
Authors: Флерко, С. Л.
Остальцева, О. Ю.
Flerko, S. L.
Ostalceva, O. Yu.
Keywords: товар;экспортные возможности;конкурентоспособность товара;товаропроводящие сети;distribution networks;competitiveness of goods
Issue Date: 2020
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Флерко, С. Л. Направления повышения конкурентоспособности экспортно-ориентированных товаров / С. Л. Флерко, О. Ю. Остальцева // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2020. - № 3 - C. 40-46.
Abstract: Раскрыта сущность понятия и изложены подходы к определению факторов конкурентоспособности экспортируемых товаров. Особое внимание авторы уделяют влиянию бренда на повышение узнаваемости белорусских товаров за рубежом. Предложены рекомендации по повышению конкурентоспособности товара на зарубежных рынках, в частности обоснована методика разработки профиля инновационного продукта питания.
The article discloses the essence of the notion of export products competitiveness and describes the approaches to identification of its factors. The authors pay special attention to the brand influence on increasing the recognition of Belarusian goods abroad. Recommendations on enhancing the goods competitiveness in international markets are given, in particular, the techniques for developing the profile of an innovative food product are substantiated.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/84142
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2020, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Flerko_40_46.pdf168.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.