Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/88243
Title: Определение брендового капитала преподавателей
Other Titles: Defining the Brand Equity of Academics
Authors: Окрут, К. С.
Okrut, K. S.
Keywords: преподаватели;брендовый капитал;академические бренды;персональный бренд;бренд-менеджмент;teachers;brand equity;personal brand;brand management
Issue Date: 2021
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Окрут, К. С. Определение брендового капитала преподавателей / К. С. Окрут // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2021. - № 2 - C. 59-66.
Abstract: Цель статьи — исследование персонального бренда преподавателей высшей школы, а также разработка шкалы для определения персонального капитала (уровня) их бренда. Проведено литературное исследование и предложена модель для определения брендового капитала профессорско-преподавательского состава (ППС). По этой модели сильный бренд ППС появляется благодаря сочетанию таких характеристик, как производительность и популярность. Разработана шкала для определения брендового капитала преподавателей в рамках исследовательской модели.
The objective of this article is to study the personal brand of academics, as well as develop a scale for determining the personal equity (level) of the brand of academics. A comprehensive literature study was carried out and a model was proposed for determining the brand capital of faculty members. According to this model, a strong brand of lecturers emerges from a combination of such characteristics as performance and popularity. Then a scale was developed to determine the brand equity of academics within the research model
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/88243
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2021, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Okrut_59_66.pdf250.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.