Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/93129
Title: Место и роль внутриорганизационного маркетинга в сфере услуг
Other Titles: Place and Role of Intra-Organizational Marketing in the Services Sphere
Authors: Свистельников, С. В.
Svistelnikov, S. V.
Keywords: сфера услуг;внутренний маркетинг;маркетинговые стратегии;коммуникации;клиенты;социализация;services sector;internal marketing;marketing strategies;communications
Issue Date: 2022
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Свистельников, С. В. Место и роль внутриорганизационного маркетинга в сфере услуг / С. В. Свистельников // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2022. - № 1 - C. 60-67.
Abstract: Статья посвящена определению места и роли внутриорганизационного (внутреннего) маркетинга (ВМ). Обосновывается эффективность применения концепции ВМ как интегрирующего элемента системы управления социальными коммуникациями, повышающего эффективность реализации миссии предприятия. Выделен интегральный вид внутриорганизационных связей как функция внутриорганизационного маркетинга. Представлены аргументы влияния внутриорганизационного маркетинга на систему связей внутри предприятия, преемственность маркетинговой стратегии предприятия и ее реализацию, увеличение качественных показателей предоставляемых услуг через организацию интеграционных процессов. Приведен перечень качеств системы, совокупность которых служит фундаментом эффективной работы предприятия: сформированные отношения приверженности и лояльности персонала; развитие вовлеченности, осознанного и мотивированного подхода; построение и развитие управляемой системы связей с высоким коэффициентом творчества и креатива.
The article is aimed at identifying the place and role of intra-organizational (internal) marketing (IM). The author substantiates the effectiveness of using the IM concept as an integrating element of the social communications management system, which increases the efficiency of the implementation of the enterprise's mission. The integral kind of intra-organizational connections as a function of intra-organizational marketing is singled out. The arguments are presented of the influence of intraorganizational marketing on the system of relations within the enterprise, the continuity of the enterprise's marketing strategy and its implementation, the increase in the quality indicators of the services provided through the organization of integration processes. The list of features of the system is given, the totality of which serves as the foundation for the effective operation of the enterprise: established relationships of commitment and loyalty of the personnel; development of involvement, a conscious and motivated approach; construction and development of a controlled system of connections with a high coefficient of creativity.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/93129
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2022, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svistelnikov_60_67.pdf204.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.