Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/93154
Title: Развитие теоретического содержания понятия «бренд»
Other Titles: Development of the Theoretical Substance of the Notion of «Brand»
Authors: Путинцева, Т. Е.
Putintseva, T. E.
Keywords: бренд;восприятие бренда;нематериальный актив;стратегический ресурс;brand;intangible asset;strategic resource
Issue Date: 2022
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Путинцева, Т. Е. Развитие теоретического содержания понятия «бренд» / Т. Е. Путинцева // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2022. - № 1 - C. 46-52.
Abstract: Автором проведен сравнительный анализ существующих в литературе определений понятия «бренд». Выделены преимущества и недостатки рассматриваемого термина. Сформировано собственное определение на основе изученной информации. Автор делает вывод, что бренд необходимо рассматривать как нематериальный актив компании, а также как стратегический ресурс.
The author has carried out a comparative analysis of the definitions of the notion of «brand» given in the marketing literature. The advantages and disadvantages of the existing definitions of the term are highlighted. The author’s own definition is formed based on the information studied. The conclusion is drawn that the brand has to be considered both as an intangible asset and as a strategic resource of the company.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/93154
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2022, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Putintseva_46_52.pdf167.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.